Mint minden weboldal, a JóBŐRwebshop.hu is használ cookie-kat, hogy kellemesebb felhasználói élményben legyen részed, amikor az oldalunkon jársz. Az “Elfogadom” gomb lenyomásával hozzájárulásodat adod, hogy elfogadod őket. Ide kattintva elolvashatod Adatvédelmi nyilatkozatunkat.

Véletlenül rosszat vettem! Meggondoltam magam! Most mi lesz?

2021. 04. 22. 14:30:36
Véletlenül rosszat vettem! Meggondoltam magam! Most mi lesz?

Az online vásárlás kényelmes és egyszerű, csak kinézünk egy igényeinknek megfelelőnek tűnő terméket, kosárba rakjuk, megrendeljük, ezután pedig várjuk, hogy a futár végre kézbesítse. Aztán mikor kinyitjuk a csomagot sajnos nem mindig az fogad, amire számítottunk, vagy csak meggondoltuk magunk. Mit tehetünk ilyenkor?

Kapcsolódva egyik korábbi posztunkhoz, ami a vásárlás előtti teendőkre hívja fel a figyelmet, hogy ne okozzon csalódást az online vásárlás, most szeretnénk egy teljes fejezetet a már az olyan átvett rendelése, amik mégsem feleltek meg elvárásainknak.

Ha a vásárlás nem a webshop hibája miatt nem lett kielégítő, például nem néztük meg tüzetesen a méreteket, vagy véletlenül rossz színű terméket rendeltünk, esetleg időközben teljesen meggondoltuk magunkat a vásárlással kapcsolatban az alábbi orvoslatokra számíthatunk. A következő írást a saját webshopunk eljárása alapján fogalmaztuk, üzletenként más és más lehet az erre bevett gyakorlat, ezt kérjük vedd figyelembe! De alapvetően a legtöbb webshop nyitott a csere lehetőségre, ajánljuk, hogy nézd át tüzetesen mindenütt az erre vonatkozó szerződési feltételeket!

Nem lett jó a mérete a bőr övnek / nem tetszett a női pénztárca / a másik táska jobb lenne! Cserélni szeretnék!

Végre megkaptad az áhított csomagot, de például a bőr pénztárca túl kicsi lett, nem fér bele minden kártya? A bőr öv nem elég hosszú? Később jutott eszedbe, hogy a bőr táskába eggyel több rekesz kellene? A párod inkább kék pénztárcát szeretne a fekete helyett ajándékba?  

Sebaj, van rá megoldás! Ha a termék új állapotú, nem vetted használatba, csak egy kipróbálás erejéig, akkor minden további nélkül visszaküldheted. A legtöbb webáruházban nem zárkóznak el a csere lehetőségétől, érdeklődj bátran, biztosan segíteni fognak. Minden eladó más-más eljárást alkalmaz ilyenkor. Nálunk az átvételt követő 30 napon belül van lehetőséged, hogy jelezd, hogy kicserélnéd másikra a terméket. Csak hívj fel minket telefonon, vagy írj egy e-mailt és segítünk lebonyolítani a cserét. Sőt, ha szeretnéd akkor GLS Cserecsomag szolgáltatással kényelmesen és gyorsan kivitelezhető.

Ráadásul nem csak ugyanabban a termékkategóriában lévő termékre cserélhetsz! Például,  volt olyan esetünk is, hogy Vásárlónk gyermekének vett egy férfi bőr táskát, ami az ajándékozást követően kiderült, hogy nem tetszik a gyerkőcnek, de mivel magának már kinézett közben egy női bőr pénztárcát és egy kulcstartót is, így a csere mellett döntött. 

Teljesen meggondoltam magam! Szeretnék elállni!

Ha pedig úgy döntesz, hogy mégsincs szükséged a termékre (esetünkben bőr pénztárcára, vagy táskára) bármilyen okból, akkor élhetsz az elállási jogoddal!

Hogy mit is jelent ez? Törvényileg a rendelés kézhezvételétől számított 14 nap áll rendelkezésedre, hogy meggondold magad a vásárlást illetően. (Mi ugyanerre 30 napot biztosítunk!) Azért született meg ez a törvény, mert egy fizikai bolttal ellentétben, ahol lehetőséged van tüzetesen megnézni a terméket vásárlás előtt, egy online boltban nem teheted meg. Viszont ne keverjük össze ezt a lehetőséget azzal, hogy használhatjuk kedvünkre, aztán ha mégis meggondoljuk magunkat, akkor visszakérhetjük az árát. A törvény csak a kipróbáláshoz szükséges használatra vonatkozik, körülbelül olyan mértékben, amit egy üzletben is megtehetsz a termékkel. Lehetőség van egy használt terméket is visszaküldeni, de emiatt lehet, hogy nem kapod vissza a termék teljes vételárát. Ezeket a termékeket, amiket visszaküldenek a vásárlók a kereskedők szeretnék újra értékesíteni, amit nem tehetnek meg, ha egy használt terméket kapnak vissza, tehát ebben a szellemben éljünk az elállási jog adta lehetőséggel.  

Hogyan lehet élni az elállási joggal? Mi sem egyszerűbb, csak vissza kell juttatni az eladó címére a termék(ek)et, egy olyan nyilatkozattal, amiben leírod, hogy élsz elállási jogoddal és kijelölöd milyen módon szeretnéd visszakapni a vételárat (leírod a bankszámla számod, vagy megkéred az eladót, hogy postai kifizetéssel a címedre juttassa el az összeget). A legtöbb boltnak van elállási nyilatkozat mintája, ezt nyugodtan elkérheted az ügyfélszolgálattól. Vagy ha nem vagy biztos a dolgodban kérj segítséget e-mailben, vagy telefonon. Nálunk le is tudod tölteni, illetve szívesen elküldjük részedre e-mailben is. 

Az elállás keretében az eladó köteles visszafizetni a termék árát és ha van, a szállítási költséget is, viszont a visszaküldés költsége a vásárlót terheli, vagyis azt neked kell állnod. Az eladó, miután értesült elállási szándékodról 14 nap áll rendelkezésére, hogy visszatérítse részedre a teljes vételárat, amit viszont addig joga van visszatartani, amíg nem érkezik meg címére a visszaküldött termék. Ha a termék állapota problémás, akkor nem biztos, hogy visszakapod a teljes vételárat, erre mindig érdemes odafigyelni! Mi általában nem szeretünk sokat várni, amint megérkezik hozzánk a termék és minden rendben van vele 1-2 munkanapon belül vissza is utaljuk az árát

Ugyan nálunk jelenleg nincsenek olyan termékek, amikre nem terjed ki az elállási jog, de sok webshopban igen! Ezek például olyan higiéniai, romlandó termékek, amiket kibontás után már nem lehet értékesíteni. Vagy, amiket kifejezetten a vásárló igényei szerint állítottak elő, például rendeltél egy, a neveddel bevésett gyűrűt. Érthető, hogy ezt a terméket már másnak nem lehet értékesíteni. Minden vásárlásnál ajánljuk, hogy nézd át az általános szerződési feltételeket, vagy kérdezz rá az ügyfélszolgálaton és fény derül ezekre a kivételekre is!

Ugyancsak ajándékozási példával szeretnénk élni, sok Vásárlónk azért dönt az elállás mellett, mert az ajándékozottnak már vagy volt hasonló bőr pénztárcája, vagy nem tetszett neki. Vagy az egyik kedvenc példánk erre, amikor Vásárlónk meglepte magát egy koponyás férfi bőr pénztárcával, de párja nyomására nem tartotta meg inkább, mert neki nem tetszett. 

Itt szeretnénk megjegyezni egy fontos részt az elállásban, csak az kezdeményezheti az elállást, aki a terméket megvásárolta, mert jogilag vele állunk szerződésben, ugyanis az internetes vásárlások távollevők között kötött szerződésnek minősülnek. 

Összességében nem kell kétségbe esni, ha a megrendelt termékekre nincs szükségünk. A legtöbb webshopban nyitottak a csere lehetőségre is, illetve ha mást nem a törvény adta elállási jogunkkal bátran élhetünk. 

Jó minőségű bőr pénztárcát, vagy táskát keresel? Nézz szét kínálatunkban!